Thursday, September 20, 2007

Bloody Amazing

Jag försöker hitta lite schyssta exempel på vad man kan göra för kommunikation i matbutiker. Lite case som inspiration, liksom. Det är stört omöjligt! Jag har googlat på alla möjliga språk och ord (in store marketing, retail marketing, action marketing, butiksmarknadsföring, you name it) och hittat lite olika bloggar, mässor och företag. Förvånansvärt lite, dock.

Men ingen visar vad de faktiskt har gjort! Det är ju dumt när man håller på med något så visuellt som in store (eller vad man nu kallar det).

Någon som har några bra tips på case?

4 comments:

Anonymous said...

ja visst är det synd,
att reklambyråerna inte jobbar med kundernas viktigaste säljkanal (oftast).
På er byrå borde ni ha massor av case, kampanjer och matrial, men icke. Sådan är kapitalismen, förlåt, reklambranschen.

Nina said...

Men nu är det ju så att vi bara jobbar med en kund som säljs i mataffärer (Löfbergs Lila). Vi gör in-store för Telenor också, men jag skulle gärna inte inspirera mina kreatörer med saker de själva har gjort.

Dessutom fattar man ju som byrå oftast inte beslutet om huruvida man ska jobba in-store eller inte. Eftersom mediabyrån bestämmer mediet på förhand (men det är inte sista ordet sagt om än, jag lovar) och ALDRIG föreslår in store så jobbar man inte så ofta där. Men jag håller med om att det är ett problem.

Elias Betinakis said...

Hej, mycket bra blogg. Den här typen av "engelsk" plannerblogg har saknats i Sverige. (ta det som en komplimang)

PSFK är en fantastisk källa till kunskap och inspiration, så gå in och lägg till på rssen.

http://www.marktd.com/index.php?category=Retail%20Inspiration

frebro said...

Kanske detta inlägget är intressant, om du inte redan sett det.. http://fabriken.akestamholst.se/akestamholst/2007/09/hur-mycket-tnke.html