Friday, September 14, 2007

Phu!

Den här veckan har jag jobbat en hel del, därav det knapphändiga bloggandet. Igår kväll när jag promenerade hem tid tolvtiden ringde Eric. Han var full och tyckte att jag var vansinnigt tråkig (och vuxen) som var på väg hem från jobbet när han var på väg ut på någon nationsfest i Lund. Det ligger något i det.

Men så är det ju när man gillar det man håller på med; man kan inte riktigt låta bli att sitta några extra timmar för att få till det. Det är värt att sova fyra timmar för att man ligger och vrider på formuleringar när den där lilla euforin kommer efter en presentation som gick riktigt bra.

Så nu sitter jag och bloggar när jag egentligen borde äta nånting eftersom jag ska träffa Jonas på Medborgarplatsen om 20 minuter och diskutera APG-workshop. En annan biverkning av att ha en del att göra: man lär sig att göra väldigt många saker samtidigt. Äta i möten, dricka kaffe i taxisar och festa tillsammans med vänner och kunder på samma gång. Det sistnämnda blir det nog mycket av ikväll när vi firar Garbergs 20-årsdag. Då tänker jag skåla för att jag har ett jobb som är värt det. Och sen får jag nog gå hem och sova vid nio. Vi ses väl där!

No comments: