Wednesday, September 5, 2007

Den här rubriken har ingenting med inläggets innehåll att göra

Vilken härlig förmiddag det här har varit! Sol, frisk höstluft och blått vatten. Ett kreatörsmöte med under-bältet-skämt som för en gångs skull faktiskt var roliga. Ett idémöte där lösningen damp ner efter mindre än en halvtimme. Och en mycket trevlig lunch med Jim, planner på Pool. Hela den här veckans ifrågasättande av planning i allmänhet och min egen förmåga i synnerhet är som bortblåst. Vilken tur.

Serien om reklam i Svd Näringsliv fortsätter som utlovat. Idag pratas det om 2007 års mest uttjatade grej: reklam på nätet och hur traditionella reklambyråer riskerar att bli omsprungna av webbyråerna. Gäsp.

Kanske är det för att jag som intresserad part har dryftat ämnet i timmar och dagar, men känns det inte lite klart, liksom? Vi vet att det var ett problem. Vi har tagit tag i problemet. Och insett att nätet är ett bra och intressant medium, men inte någon frälsning. Det funkar precis som vilket annat medium som helst; bra och dåligt, kul och tråkigt, bla bla. Gud vad jag har tjatat om det här. Men jag blir bara så trött.

Dessutom är rubriken och ingressen helt fel till vad som står i artikeln. Är det bara jag som stör mig på sånt?

4 comments:

Anonymous said...

Vi körde en paneldebatt om webb- kontra reklambyråer på Internetworlds webb-tv. Kanske kan vara värt att kolla in http://internetworld.idg.se/2.1006/1.118095

Nina said...

Är det något knas med internetworlds hemsida idag? Jag får inte upp varesig webb-tv eller artiklar!

Anonymous said...

Kul film från MSN kring att vara konservativ vad gäller annonsering: http://soapbox.msn.com/video.aspx?vid=823d9d0a-542e-4e62-9460-5c31f0ae02cd

Nina said...

Ha ha, älskar den där filmen! Vi körde den som intro på vår konferens häromveckan. Nästa steg: visa den för kunderna...