Thursday, September 27, 2007

Fikapaus

Imorse var det APG-fika igen. Jag har varit lite dålig på det den senaste tiden, så det var kul att gå dit. Det snackades om bland annat mobilmarkadsföring, subliminal perception och apor genom reklamhistorien. En riktig planningtimme, med andra ord.

APG-fikorna är lite av en livlina för oss som jobbar ensamma som planners. Att bara kunna säga "subliminal perception" utan att behöva förklara vad det betyder är lite av en lättnad. Därför lovare jag nu mig själv att jag ska gå på mycket fler fikor framöver.

Just nu har jag lite struligt i mitt liv och den där riktiga bloggenergin infinner sig inte riktigt. Men no worries, snart kommer säkert den ettriga versionen av mig tillbaka. Tills dess, två intressanta kampanjer från Ecko att inspireras av:

Still Free och Vote756. (Lite bakgrund finns här)

No comments: