Thursday, September 6, 2007

Lätt nostalgi

Så fort jag går förbi en eurosize med Lättas nya Emma Wiklund-kampanj måste jag stanna i fascination. För det första: ändras den där människans utseende aldrig? Och för det andra: Är kampanjen ironisk? Nostalgisk? Eller på riktigt? Jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Några förslag?

Jag hoppas att den är nostalgisk, för jag är inne i en älska-90-talet-period just nu. Då skulle jag nästan kunna köpa Lätta även fast det smakar illa, säkert innehåller läskiga plastkulor och dessutom känns helt fel i dagens ekologiska GI-samhälle. Fast det kanske är dags för en come-back. För lättmargarin, Friskis och Viktväktarna. Det har faktiskt varit lite väl mycket yoga och wellness de senaste åren. Dags för lite hederlig späkning. Aspartam, någon?

No comments: