Monday, September 17, 2007

På andra sidan

Idag har jag gjort något som känns som ett stort steg: Hållt min första workshopHandels. Jag, Jonas och Emelie var där för att sälja in APG Sweden lite men framför allt för att få idéer om hur planners och APG ska marknadsföra sig.

Det gick riktigt bra. Idéerna fullkomligt strömmade ut, och det blev flera intressanta diskussioner. Årets MCXL-kull kändes betydligt smartare och mer förberedda än vad vi brukade vara. Hoppas att det håller i sig!

Men det konstigaste var ändå att stå i sin gamla skola och vara den som lär ut, inte den som lär sig. Nu är ju visserligen workshopformatet väldigt ömsesidigt, men ändå. Det var jag som fick ge feedback och tips, och ingen kunde (eller vågade) säga emot mig. Det var som sagt underligt, men trevligt också. Det måste vara lätt att få hybris. Är det så det känns att vara kund i reklambyrå? Kanske borde byta sida...

Och ikväll går tredje avsnittet av Upp till kamp. Jag kommer att sitta bänkad.

No comments: