Friday, September 7, 2007

Inlägg 100!

Det här är det hundrade inlägget på den här bloggen. Det måste firas med en kampanj jag har glömt att hylla: NKs Begränsad Upplaga. För den som har missat: Under några veckor släpper NK lite då och då produkter som är specialdesignade och finns i extremt begränsad upplaga. Det rör sig om allt möjligt från doftljus för 2000 spänn till klänningar och Canada Goose-jackor. All reklam (print, utomhus, webb har jag sett) fokuserar på de olika produkterna och när de släpps.

Jag vet inte om det var NK själva eller Brindfors som kläckte idén, men jag tycker att den är helt klockren. Den är NK ut i fingerspetsarna, och tillräckligt spektakulär för att dra med sig hela varumärket och varuhuset upp i tanketunnlarna. Dessutom är den precis det jag alltid tjatar om: ett samtalsämne. Idén går att prata om i reklamen, med vänner, i tidningsartiklar, på bloggar, när man handlar och säkerligen också internt i NKs organisation. Inte ett budskap så långt ögat kan nå.

Sen är naturligtvis själva reklamen också skitsnygg på ett sätt som gör att man kan stå och stirra på en stortavla i tunnelbanan i tre minuter utan att tröttna. Och när jag träffade AD Pia-Maria häromdagen var hon så glad över kampanjen att hon nästan stod och hoppade. Och människor som gillar det de gör så mycket är ju bara fantastiska.

Vilken trevlig början på helgen!

No comments: