Monday, September 7, 2009

Norrlands hemliga kampanj

Norrlands Guld är ett varumärke som har gått från tydligt till ganska förvirrat de senaste åren. Ingmar försvann och sen dess verkar ingen riktigt ha listat ut vad man ska göra härnäst.

Därför blir jag positivt överraskad när jag hittar Norrlands olika appar. Idén med ölråd är ju faktiskt briljant. Underhållande, användbart, relevant. Olika versioner för olika tekniska plattformar.



Men varför har jag inte hört talas om dem? Jag dricker öl. Ofta. Jag är ohälsosamt intresserad av den här typen av idéer. Jag dammsuger internet hela dagarna för att hitta dem.

Det känns trist att det jag ser av Norrlands är trista reklamfilmer, när de faktiskt gör riktigt bra saker också. Så vad är problemet? Känner alla andra till Ölrådet? Är det sprillans nytt och därför inte utseedat ordentligt? Eller är det så, ve och fasa, att man inte har någon strategi för hur de digitala idéerna ska nå Norrlands väldigt breda publik?

3 comments:

Filip Esaiasson said...

Det var en mindre artikel om appen i senaste numret av Dagens Media. Annars har den passerat mig med.

Anonymous said...

dammsugit? 17:e juni:
http://webbsverige.wordpress.com/?s=norrlands

Nina said...

Skumt. Jag brukar följa webbsverige slaviskt. Måste ha missat den i någon slags före-semestern-apati.