Tuesday, September 22, 2009

Jag jobbar härifrån idag.


Idag har jag suttit och jobbat på ett fik. Det är väldigt överskattat. Visst, man slipper kollegor som hoovrar runt ens skrivbord. Men de relativt trevliga kollegorna ersätts istället av gapiga tonårsbrudar som dricker chai-té latte, affärsmänniskor med skithög ringsignal på mobilen och föräldralediga typer som behandlar sina tvååringar som om de spelade 20 frågor (Alice, vill du ha saft eller läsk? Vilken läsk? Vill du ha en bulle? Vilken bulle? Ska vi sitta uppe eller nere? Vilken stol vill du ha? Alice själv är hög på socker och bryr sig inte över huvud taget)

Därför har jag nu förflyttat mig till ett tomt konferensrum. Lugnare. Tystare. Nästan som på ett riktigt kontor.

Förresten har Olle Nordell gått och blivit frilans. Hans hemsida är mycket stilig.

3 comments:

vem är jag? said...

Själv vet man inte vad man ska ta på sig på morgonen. Men dessa microbarnsföräldrar beter sig som om de små sitter inne med Sanningen, för att själva slippa möta sin inre tomhet? Ungen som Buddha och GPS, 2-i-1.

Elias Betinakis said...

Tack för en extremt träffande bild av oss småbarnsföräldrar. spot on. Jag ska "ta mig i kragen".
mvh
Elias Betinakis

Anonymous said...

Hjälp vilken klockren text om småbarnsföräldrar.
Nu vart jag inspirerad till att börja skriva om hur man faktiskt upplevs (har själv en 7-åring) eller snarare hur de upplevs, eftersom jag själv inte är i närheten av det dära.