Monday, December 22, 2008

Obligatorisk lista II

2008 har på många sätt varit ett konstigt år. Det har hänt många bra saker. Förändring är ju bra men jag hoppas att 2009 blir lite lugnare. Hur som helst, ett kvarts sekel in i mitt liv kan man sammanfatta det senaste året såhär.

Årets stora händelse 1.






Årets stora händelse 2.
Att en söndag i maj kliva in i Stockholms finaste lilla etta. Och få flytta in två månader senare!


Rosor på min balkong i somras.

Årets resmål: Åre x 2, St Anton, Berlin, Cannes, Köpenhamn, Malmö x 2, Österlen, Paris och Karlskrona.


Rendl Beach i St Anton


Med bror i Åre.


Med Cilla, Sebbe och Matilda i Åre.


Frukost i Berlin.


Med alla i Cannes.


Med Kalle på Österlen.

Årets låt: Enligt min iPod är det Sunset Blvd med Pacific!.


Eftersom jag inte hittar någon bra video av den får ni Number One istället. Den är också bra.

Filmer att minnas som många verkar glömma: Lust Caution, Ping Pong Kingen, Les Chansons d’Amour






Årets fest:
Det känns lite förmätet att välja en jag hade själv. Men det händer kanske bara en gång i livet att alla ens vänner är klädda i färg och dricker hallonshots mitt på eftermiddagen samtidigt som ett jazzband spelar i vardagsrummet.














(bilder från fina Sandra)

Årets stoltaste ögonblick: Att få skåla med lillebror när han kom in på Berghs. Och att se Sandra och David vara fantastiska på scenen i Reklamjaktens final.

Årets tommaste: En hel höst i Stockholm utan Jenny.



Årets mest irriterande:
Att folk fortfarande ser ålder, kön och bakgrund före person och kompetens. Åt alla håll.

Nyårslöfte: Att ha en riktigt trevlig 25-årsfest i januari.

No comments: