Thursday, December 18, 2008

Julklappar

Igår var jag på julbord med musikalshow med halva min släkt. Det var en smått surrealistisk upplevelse. På julbordet fanns det till exempel grisfötter. Och två meter bort dansade Karl Dyall omkring i ljusblå tredelad kostym och halmhatt. Jag kunde inte låta bli att vänta på att det här skulle hända på riktigt:


(När jag tittar på det här klippet för första gången på 10 år inser jag att de faktiskt inte dansar så bra. Vilken besvikelse!)

Men det gjorde det tyvärr inte. Är man uppväxt med Dirty Dancing är det svårt att förlika sig med att sitta i publiken under dylik show. Då blir man ju en av sommargästerna. Hu. Man vet att alla som jobbar där skrattar åt en bakom ryggen och dansar porrig dans hela nätterna och gör illegala aborter och annat häftigt. Och själv sitter man där som den loser man är och ler artigt.

En annan trevlig julklapp är att planners nu har en egen rad när man registrerar bidrag till Guldägget. Äntligen, vi finns! Det var en av APGs målsättningar för året. Och vi lyckades. Bra jobbat Anna och Emelie. Nu kan ni ta jullov med gott samvete.

5 comments:

Anonymous said...

Jag trodde du var copywriter?
:)

/ON

Anton said...

ploppywriter!

Anton said...

God jul förresten!

Nina said...

Olle: Jo, men på de kampanjer som ska in till Guldägget är jag planner. Yrkesbytet gäller inte retroaktivt...

Anonymous said...

Så jävla dåligt dansat.

Jag tycker dansen säger mycket om en människas innersta karaktär. Skulle inte du kunna lägga ut en film när du dansar, Nina?