Tuesday, December 9, 2008

Hyperröra

Nu är jag tillbaka, lite omtumlad efter två dagar på Hyper Island i Stockholm och Karlskrona. Jag har lärt mig så mycket att det nog får bli tre olika inlägg. Det här är det första jag kom att tänka mig på:

1. Hyper verkar vara en väldigt trevlig skola. Trots att de som pluggar där drar iväg och jobbar på världens häftigaste byråer är både studenterna och de som jobbar på skolan både vänliga, proffsiga och uppskattande. Och då blir det ju väldigt roligt att föreläsa.

2. Jag har fått nytt hopp. Ingen som går på Hyper verkar ha gått på myten om att flashiga kampanjsajter är grejen att göra. Nu hoppas jag bara att de kommer ut på byråer och lever som de lär.

3. Det går faktiskt ganska bra att lära ut planning på 2 timmar. Det vi gör är nog inte så svårt ändå.

Så det blir mina lärdomar: Jag ska bli mer trevlig och ödmjuk och jobba som en idiot för att använda nätet så som det ska användas.

8 comments:

Anonymous said...

Vad är då grejen att göra på nätet?

Nina said...

Lite otydligt, ja. Jag menade att det har varit en tid nu när folk som pratar "webb" gärna menar just flashiga kampanjsajter. Men det finns ju så mycket annat intressant man kan göra. Och det tyckte jag att alla på Hyper verkade tycka också. T.ex. sågade de unisont Stella Artois-sajten.

Anonymous said...

Intressant. Utveckla gärna det här lite mer, gärna med några goda exempel. Jag är idel öra!

Anonymous said...

Hej Nina!
Jag ville bara tacka för en jättebra föreläsning hos oss i Sthlm. Det var intressant att få en klarare bild över vad du som planner jobbar med och jag tycker att du var både trevlig och ödmjuk :) Hejhej!
/Philip

Anonymous said...

Jag läste 2 år på Hyper. Tog 6 måndader innan röran lagt sig. Mycket intensivt inte bara kunskapsmässigt utan också på det personliga planet.

Hyper är fint.

/c6

Oscar said...

Hmm... Jag är också lite nyfiken på vad andra människor ser som "the new shit" på internet. Visst har jag väl räknat ut att flashiga kampanjsiter i all ära kanske inte kommer leva för alltid... Det är väl nästan redan dött?

Ska man börja råplugga C++ nu och börja göra iPhone apps eller har det skeppet också redan gått?

Sitter snällt brevid CJ och lyssnar...

PS. Håller helt med. Hyper är en väldigt trevlig skola

Anton said...

Roligt att läsa att det gått bra Nina! Och väldigt roligt att läsa kommentarer från elever!

Hej ni som läser här. Jag heter Anton, gick i c6 och är modulledare för modulen som Nina&Björn kickat igång! Vi ses nästa vecka allihop!

(Vem är anonymous från c6?)

Anonymous said...

hyper is the shit!!
/c10