Monday, December 15, 2008

Jultips och trix


Bild från Flickr.

Jag har fått den stora äran att uttala mig i Dagens Media om årets flippar och floppar. Sånt är jätteroligt tycker jag. Madame Börje sätter dock fingret på vad jag tycker om bilden som hör till artikeln. Dagens Media tog den till en artikel jag skrev i våras. Efter det har jag lärt mig att man aldrig aldrig ska bli plåtad uppifrån, om man inte är särdeles förtjust i nej-mamma-jag-vill-inte-gå-till-dagis-looken.

På tal om flippar och floppar börjar jag tänka så smått på Not Another Planning Blogs årskrönikor. Det här året har varit omvälvande, så de blir nog väldigt långa båda två. Håll utkik mot slutet av veckan.

Och när det börjar närma sig nytt år och så har jag också funderat lite på utvecklingen av bloggen. Förra veckan slog vi nytt rekord: 2500 besökare. Jag tycker att det är väldigt mycket med tanke på nördighetsgraden på det som diskuteras här. Och då tänkte jag: Med så många smarta och intresserade människor på ett och samma ställe, borde man kunna göra lite mer av det. Så, de här planerna har jag inför nästa år:

- Ny adress (kanske)
- Två delar, en klassisk blogg med tankar och åsikter, och en portfolioliknande med jobb som man kan diskutera.
- Weekly poll som hos Scamp.
- Veckans bästa/roligaste/smartaste/intressantaste kommentar får ett eget inlägg. Jag misstänker att många som läser i rss missar kommentarerna.
- Gästbloggare (vilka då i såna fall?)
- Bättre sök och kategorisering av gamla inlägg

Och ja, vad mer? Några goda idéer? Vad säger ni som jobbar? Ni som pluggar? Ni som skiter fullkomligt i reklam men ändå är här?

Och ett litet jultips: Dubbelskivan Motown Christmas. Jag brukar köra väldigt klassiska jullåtar bara, men den här har sina guldkorn. Finns på Spotify!

3 comments:

Anonymous said...

Vet inte varför jag ogillar portfoliobloggar så starkt. Kan vara för att syftet alltid går förlorat eftersom allt blir sågat av bittra anonyma reklamare som aldrig någonsin gjort något bättre själva, men som mår lite bättre om de får dissa andra.

Ger tummen upp till alla andra förslag.

Anonymous said...

Det som är mer intressant än bilden är väl "...copywriter på Garbergs."

Wtf?

Anonymous said...

Insikt! Det skulle vara väldigt intressant att få lite insikt i hur du jobbar och tänker inför olika uppdrag. Då tar man dessutom diskussionen till en annan nivå.
Vad tror du om det?