Friday, December 21, 2007

Dags att börja avrunda II

För mig personligen har 2007 varit det näst mest omvälvande året i mitt liv (efter 2002). 2007 är året då jag skrev examensuppsats och slutade plugga. Jag fick mitt första riktiga jobb. Hade mitt första kundmöte och skrev min första brief och gjorde min första pitchdragning. Jag gick från stadig parmänniska till rätt ostadig singel. Jag fick min första månadslön. Jag skaffade mig mitt första kreditkort. Jag gick på min första date (sen jag var 17). Jag såg Bruce Springsteen live för första gången. Jag var på byråresa i Rio och med samma byrå i Cannes. Jag vann min första pitch. Jag lärde känna minst 70 nya intressanta människor.

Så i ljuset att detta är det lite svårt att sammanfatta året i listform. Men typ såhär:

Årets resmål:
Åre x 4, Linköping, Lund, Rio de Janeiro, Cannes, Paris, Normandie, Bretagne, Borlänge och Prag.


Med Sebbe och Rebecka i Cannes


Med lillebror i Paris


Med Jenny och Cilla i Prag

Årets mest spelade i iPoden: Just can't get enough med Depeche Mode (172 spelningar) följt av It hurts to see you dance so well med the Pipettes (123 spelningar) och It ain't me babe med Johnny Cash (114 spelningar)


sjukt rolig video

Fast jag skulle nog ha trott att det var: Vi kommer att dö samtidigt (82 spelningar)

Årets film: Persepolis

Årets fest: Sista dagen i Rio. Från första caipisen på båten vid 11 till sista mini-bar-ölen på stranden vid halv sex.


Första drinken


Sista drinken

Årets hangup: Rött nagellack och läppstift

Årets bästa köp: Min marinblå duffel. Eller min röda second-hand-väska. (observera ordvitsen!)

Årets deppigaste oviktiga sak: När c/o Stockholm slog igen och blev Gina Tricot.

Årets mest otippade: Jag, Jenny, ett plastglas vodka och fem 20-åriga amerikanska killar har väldigt kul på gymnastisksalsliknande klubb i Prag som älskar hiphop från 90-talet.

Årets grej i bekantskapskretsen: Att göra slut


Fast då får man många gäster på sin singelfest

Årets jaha: Att lägga fram uppsatsen och sluta på Handels.

Årets personer som jag inte visste att de fanns när året började vilket känns jättekonstigt nu:
Rebecka, Bjarne, Johan, Daniel, Sandra, Kalle, Carl-Fredrik, Tomas

Årets bra beslut: Att klippa mig fint.

1 comment:

Anonymous said...

vilken himla fin lista tycker jag!
jagville liksom inte att den skulle ta slut.