Friday, February 13, 2009

Tack för igår

Igår hade jag nöjet att bli bjuden på saker under både eftermiddagen och kvällen. Först var jag en av de kanske 500 personer som samlades på Rival för den andra upplagan av Daytona Sessions. Jag återkommer med ett inlägg om själva innehållet, men först en stor eloge till Daytona som har branschens i särklass mest kreativa marknadsföringsstrategi. Först idén Sessions, där de istället för traditionell byråfest bjuder in superintressanta föreläsare och branschfolk och får alla att oooa av smarthet. Sen instiftandet av bloggpriset YABA, som har fått alla nominerade bloggar och tidningar att krylla av Daytonalänkar. (Till slut kom jag på en hedrande sjätteplats. Grattis till Mattias som vann och jättetack till er som röstade på mig). Som körsbäret på tårtan berättade Daytona igår att de startar ett bibliotek på byrån dit man kan maila för att låna böcker helt gratis. Ni får nästan lov att sluta vara så smarta. Jag får mindrevärdeskomplex.

På kvällen körde DDB en mer klassisk relationsbyggande kampanj där de tryckte in ungefär hela Stockholms reklambransch på sitt kontor och lät dem dricka öl och äta hamburgare. Inte alls dåligt det heller, framförallt eftersom det fanns heliumballonger i taket och helt bisarrt bra musik. Alltså går jag runt idag och nynnar på de här låtarna.





Trevlig fredag så länge!

No comments: