Berghsgänget som har tagit ansvar för 100 wattarens upprustning har kommit igång på allvar nu. Idag har Bloggen om effekt premiär. Där ska åsikter från alla håll och kanter samlas in. Hoppas att det faktiskt blir lite debatt också. Diskussionen om reklameffekt är sorgligt eftersatt. Ibland hör jag folk säga att det är så svårt att mäta effekt och att det inte finns några tillförlitliga metoder och att därför kan vi lika gärna strunta i det. Men om vi la ens en bråkdel av den tid och möda vi lägger på tävlingsinskick, casefilmer, juryarbete, skoltävlingar, stipendieansökningar och fester i kreativitetens namn på att konstruktivt diskutera effekt, skulle det inte vara något problem. Äntligen har många (förutom Berghsgruppen förtjänar Johan, Dan, Jan, Eva, Magdalena, Niklas och Magnus varsin stor kram eller minst en öl, beroende på hur man är lagd) insett det.
Bra start på en bra vecka, hoppas jag.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment