Wednesday, January 21, 2009

Upprop!

Per Torberger ska sluta på Resumé. Så sorgligt att jag inte kan tro att det är sant. Per är en mycket trevlig och intelligent person som faktiskt är geniunt intresserad av de ämnen han bevakar. Dessutom vågar han tycka, på rimliga grunder. Vi måste göra något för att få Bonniers att ändra sig. Det kommer de kanske inte att göra. Men det känns dumt att inte ens försöka.

Så här gör vi:
Alla som vill att Per ska få stanna skriver sitt namn och sin byrå/företag/skola/vad man nu gör som kommentar till det här inlägget. Alla som har en blogg postar ett inlägg liknande det här och skickar länken till mig. Jag samlar in namnen och ser till att de som bestämmer på Bonniers får dem. Ok?

50 comments:

Anonymous said...

Fredrik Toreskog
GOSS Reklambyrå

Kalle W said...

Nu när man äntligen tyckte att nivån på Resumé höjts...

Förmå Per att stanna, snälla! Det är ont om intelligent reklambevakning, och vår bransch behöver alla skarpa granskande journalister den kan få. - Karl Wikström, Lowe Brindfors

Anonymous said...

Per Ahlbäck, Stenström/Red Cell

Anonymous said...

Andreas Johansson / Hyper Island

Anonymous said...

Vill Per vara kvar så har du Johan Ronnestam / Ronnestam.com

Om inte så önskar jag honom lycka till :D

Anonymous said...

För Bonniers egen skull bör de se över sitt löjliga anställningsstopp och behålla Per Torberger. Det får ju finnas lite proportioner på humankapitalförstöringen.

Fredrik Olsson
Miami Guerrilla Agency

Anton said...

Anton Sten
Mubito

Anonymous said...

Sandra Beijer/Garbergs

Anonymous said...

David Orlic, Volontaire

Anonymous said...

Mattias Åkerberg
Valentin&Byhr/Please copy me

Anonymous said...

Emelie Gustafsson, Forsman&Bodenfors

Anonymous said...

Är det bara jag som anar helt andra orsaker än anställningsstopp som orsak till att Per inte får fortsätta? Det känns som att en sån regel skulle gå att komma runt (t.ex. genom ett frilansupplägg eller liknande). Jag tror att det handlar om en helt annan orsak som mer har att göra med individer på Resumé än formalia.

Men jag gillar Per, så du har mitt namn om du vill göra en lista.

Fredrik Wass
Bisonblog.se

Anonymous said...

Läst Pers grejjer med nöje och behållning, synd om han försvinner. Han lyfte resume.se.

Anonymous said...

Kalle Åkestam
Berghs School of Communication

Bon-Hee said...

Låt Per stanna på Resumé.

Bra initiativ Nina.

/Bon-Hee Nilsson
Sveriges Reklamförbund

Anonymous said...

Självklart handlar det inte om anställningsstopp. Han får sparken.

Anonymous said...

Björn Andersson
Zellout Reklambyrå

Anonymous said...

Michael Bugaj
DDB Stockholm

Anonymous said...

Olle
ANR BBDO

Anjo said...

Anjo
Norma

Anonymous said...

PHILIP AHLQWIST / VOLONTAIRE

Anonymous said...

PHILIP AHLQWIST / VOLONTAIRE

Unknown said...

Marcus Göransson
ANR BBDO

Anonymous said...

Andreas Lönn

Anonymous said...

Andreas Lönn
ANR BBDO

Anonymous said...

Daniel Berg
Berghs School of Communication

Anonymous said...

Mårten Knutsson / Family Business

Anonymous said...

Jag gillar också Per och det han skriver, så mitt namn bör vara med på listan...

Mårten Fischer, Lennandia Advertising

Anonymous said...

Erik Warolin - Berghs Marknadskommuniaktion

Anonymous said...

Mats Tellving, Daddy

Anonymous said...

Johan Wahlberg
Berghs School of Communication

Elias Betinakis said...

Elias Betinakis
Intellecta

Anonymous said...

Johan B / Stopp

Christopher Norman said...

Christopher Norman
Berghs School of Communication

Leif Kajrup said...

Klart att Per bör vara kvar. En av få som har koll.
Leif Kajrup, Kajrup communication/Xpressbyrån och blog.reklam2punkt0.se

deeped said...

Jag kräver att Torb är kvar (även om jag förstår honom).

Niclas Strandh aka deeped
Heimer & Company
deepedition.com
osv.

Anonymous said...

Ludvig Frössén, ANR BBDO

Anonymous said...

Om Per vill har han min signatur.
/Malin Grön Image & Form / Heybaberiba.com

Ulrika Good said...

Rädda Per!
Ulrika Good
GOSS
As Good as it gets.

Anonymous said...

Rädda torben!

Mathias Wiberg, Miami.

Mikael Zackrisson said...

Pelle är j-t jobbig, han ifrågasätter, sätter sig på tvären, och tycker allt som oftast inte som jag. Men han ger mig motstånd! Och han lydde mitt råd och började till slut bambusa. Vi behöver honom och resume behöver torb.
Rör inte min Torb!

Anonymous said...

Frida/Valentin&Byhr

Anonymous said...

Erik Yström
Cohn & Wolfe Stockholm

Åsk Dabitch said...

Precis som Fredrik Wass tvivlar jag på att anställningsstopp har med saken att göra.

Åsk Wäppling / Gyldendal, Köpenhamn

Anonymous said...

Magnus Larsson, Heimer & Company

Anonymous said...

Rädda Per!

Gunnar Skarland
GOSS

Anonymous said...

Johan Moberg
nkel

Anonymous said...

Thomas Larsson / KING

Anonymous said...

Hej Nina, hej allesammans.

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, saknar ord. Det känns overkligt att över 45 personer går in och skriver under detta upprop. Jag kan faktiskt inte greppa det, utan står konfunderad men mycket, mycket stolt och väger från fot till fot.

Samtidigt försöker jag skilja på sak och person. Detta upprop bär mitt namn, men målet är måste vara att Resumé ska ha en reklambevakning som intresserar er och ger den information och inspiration ni vill ha.
Kanske är detta initiativ, Nina, början på en dialog med tidningen om vad ni tycker behöver förändras i reklambevakningen?

Well, jag hoppas vi ses framöver, om inte annars så på nätet.

Tack.
Per

Nina said...

Hej Per,

visst har du rätt i att du genom din tid på Resumé har visat att vi behöver en vassare reklambevakning i allmänhet. Men jag tycker verkligen inte att du inte ska ta det personligt. Det är verkligen inte många som skulle kunna sköta ditt jobb på den nivå du har gjort. Du är nyfiken, analytisk, sympatisk och välformulerad.

Så jag pratar gärna med Resumé om den här saken, men jag kommer att stå fast vid att det är dig vi behöver. Eller någon som är väldigt väldigt väldigt lik dig.