Thursday, January 8, 2009

Klipp och klistra

Den snart årsgamla Bringéusaffären (ni vet, när Resumé saxade citat ur min kompis Axels blogg och påstod att de var från en reklamchef på Procter & Gamble etc. etc.) får sin upplösning. Pressens opinionsnämnd går på Axels linje och klandrar Resumé för att ha åsidosatt god publicistisk sed. Det tycker jag var bra.

Vi får också veta att Davids nya arbetsplats heter Volontaire. Jag hoppas oehört mycket att det kommer att gå bra. Man skulle kunna tycka att det är riskigt att starta just nu, i skakigaste lågkonjunkturen. Men kanske är det helt rätt? Nu har ju inte företagen råd att strö pengar omkring sig på stora kampanjer som inte gör jobbet. De måste reda ut sina affärsproblem. Det ska bli väldigt intressant att följa.

Och Internetworld har skrivit en artikel om mig. Här kan ni läsa den om ni är sugna såhär framemot eftermiddagen. (titta helst inte på bilden. Jag fattar inte hur jag alltid lyckas dra på mig den där sura minen på bilder. Jag är inte sån ju!)

Nu ska jag försöka samla mig och få lite mer gjort. Ha en trevlig torsdagskväll!

No comments: