Per Torberger ska sluta på Resumé. Så sorgligt att jag inte kan tro att det är sant. Per är en mycket trevlig och intelligent person som faktiskt är geniunt intresserad av de ämnen han bevakar. Dessutom vågar han tycka, på rimliga grunder. Vi måste göra något för att få Bonniers att ändra sig. Det kommer de kanske inte att göra. Men det känns dumt att inte ens försöka.
Så här gör vi: Alla som vill att Per ska få stanna skriver sitt namn och sin byrå/företag/skola/vad man nu gör som kommentar till det här inlägget. Alla som har en blogg postar ett inlägg liknande det här och skickar länken till mig. Jag samlar in namnen och ser till att de som bestämmer på Bonniers får dem. Ok?
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
50 comments:
Fredrik Toreskog
GOSS Reklambyrå
Nu när man äntligen tyckte att nivån på Resumé höjts...
Förmå Per att stanna, snälla! Det är ont om intelligent reklambevakning, och vår bransch behöver alla skarpa granskande journalister den kan få. - Karl Wikström, Lowe Brindfors
Per Ahlbäck, Stenström/Red Cell
Andreas Johansson / Hyper Island
Vill Per vara kvar så har du Johan Ronnestam / Ronnestam.com
Om inte så önskar jag honom lycka till :D
För Bonniers egen skull bör de se över sitt löjliga anställningsstopp och behålla Per Torberger. Det får ju finnas lite proportioner på humankapitalförstöringen.
Fredrik Olsson
Miami Guerrilla Agency
Anton Sten
Mubito
Sandra Beijer/Garbergs
David Orlic, Volontaire
Mattias Åkerberg
Valentin&Byhr/Please copy me
Emelie Gustafsson, Forsman&Bodenfors
Är det bara jag som anar helt andra orsaker än anställningsstopp som orsak till att Per inte får fortsätta? Det känns som att en sån regel skulle gå att komma runt (t.ex. genom ett frilansupplägg eller liknande). Jag tror att det handlar om en helt annan orsak som mer har att göra med individer på Resumé än formalia.
Men jag gillar Per, så du har mitt namn om du vill göra en lista.
Fredrik Wass
Bisonblog.se
Läst Pers grejjer med nöje och behållning, synd om han försvinner. Han lyfte resume.se.
Kalle Åkestam
Berghs School of Communication
Låt Per stanna på Resumé.
Bra initiativ Nina.
/Bon-Hee Nilsson
Sveriges Reklamförbund
Självklart handlar det inte om anställningsstopp. Han får sparken.
Björn Andersson
Zellout Reklambyrå
Michael Bugaj
DDB Stockholm
Olle
ANR BBDO
Anjo
Norma
PHILIP AHLQWIST / VOLONTAIRE
PHILIP AHLQWIST / VOLONTAIRE
Marcus Göransson
ANR BBDO
Andreas Lönn
Andreas Lönn
ANR BBDO
Daniel Berg
Berghs School of Communication
Mårten Knutsson / Family Business
Jag gillar också Per och det han skriver, så mitt namn bör vara med på listan...
Mårten Fischer, Lennandia Advertising
Erik Warolin - Berghs Marknadskommuniaktion
Mats Tellving, Daddy
Johan Wahlberg
Berghs School of Communication
Elias Betinakis
Intellecta
Johan B / Stopp
Christopher Norman
Berghs School of Communication
Klart att Per bör vara kvar. En av få som har koll.
Leif Kajrup, Kajrup communication/Xpressbyrån och blog.reklam2punkt0.se
Jag kräver att Torb är kvar (även om jag förstår honom).
Niclas Strandh aka deeped
Heimer & Company
deepedition.com
osv.
Ludvig Frössén, ANR BBDO
Om Per vill har han min signatur.
/Malin Grön Image & Form / Heybaberiba.com
Rädda Per!
Ulrika Good
GOSS
As Good as it gets.
Rädda torben!
Mathias Wiberg, Miami.
Pelle är j-t jobbig, han ifrågasätter, sätter sig på tvären, och tycker allt som oftast inte som jag. Men han ger mig motstånd! Och han lydde mitt råd och började till slut bambusa. Vi behöver honom och resume behöver torb.
Rör inte min Torb!
Frida/Valentin&Byhr
Erik Yström
Cohn & Wolfe Stockholm
Precis som Fredrik Wass tvivlar jag på att anställningsstopp har med saken att göra.
Åsk Wäppling / Gyldendal, Köpenhamn
Magnus Larsson, Heimer & Company
Rädda Per!
Gunnar Skarland
GOSS
Johan Moberg
nkel
Thomas Larsson / KING
Hej Nina, hej allesammans.
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, saknar ord. Det känns overkligt att över 45 personer går in och skriver under detta upprop. Jag kan faktiskt inte greppa det, utan står konfunderad men mycket, mycket stolt och väger från fot till fot.
Samtidigt försöker jag skilja på sak och person. Detta upprop bär mitt namn, men målet är måste vara att Resumé ska ha en reklambevakning som intresserar er och ger den information och inspiration ni vill ha.
Kanske är detta initiativ, Nina, början på en dialog med tidningen om vad ni tycker behöver förändras i reklambevakningen?
Well, jag hoppas vi ses framöver, om inte annars så på nätet.
Tack.
Per
Hej Per,
visst har du rätt i att du genom din tid på Resumé har visat att vi behöver en vassare reklambevakning i allmänhet. Men jag tycker verkligen inte att du inte ska ta det personligt. Det är verkligen inte många som skulle kunna sköta ditt jobb på den nivå du har gjort. Du är nyfiken, analytisk, sympatisk och välformulerad.
Så jag pratar gärna med Resumé om den här saken, men jag kommer att stå fast vid att det är dig vi behöver. Eller någon som är väldigt väldigt väldigt lik dig.
Post a Comment