Monday, July 2, 2007

Måndagsrapport

Efter en riktigt somrig helg (margaritas på min balkong+China+långpromenad på landet+planering av semsterresa till Frankrike+nya blommor till balkongen+middag på Thaiboat och liten bortvilsning i Vitabergsparken) är det alltså dags för sista arbetsveckan innan semesterna. Konstaterande: Veckan innan semestern kan det bara vara på två sätt; hysteriskt eller dötråkigt. Jag får dessvärre sälla mig till den senare kategorin.

Fördelen med det är att man hinner kolla en massa roliga och knäppa och lite inpirerande grejer på nätet. Lite ur dagens skörd:

Världens bästa ordlista finns här, tyvärr bara på engelska, men användbar ändå för att häva sig ur alltför djupa hjulspår.

En knasig men gullig produkt hittade jag här. Fullkomligt briljant ju.

Och slutligen har Mentos hittat på något skojsigt igen. Tyvärr verkar det inte funka så bra, ingen snackar ju med den stackars killen. Kanske är det för att andra begriper lika lite som jag? Är det någon annan som förstår?

Nu ska jag påbörja mitt digra kvällschema, eftersom jag har skjutit upp allt för att leva slappliv de senaste veckorna: träna, storhandla, stryka, betala räkningar och laga mat för några dagar framöver. Wish me luck.

No comments: