Wednesday, July 4, 2007

Död, dödare, dödast

Man glömmer bort det varje år, tills det inträffar: veckan före och efter industrisemestern. Idag tar nog priset som den segaste arbetsdagen i världshistorien. Jag har hunnit läsa alla bloggar (som knappt uppdateras så här års), kolla en miljon nya kampanjsajter, finslipa en presentation in absurdum, svänga ihop veckans inspirationsbrev till kollegorna, göra en fälstudie av målgruppen för en potentiell kund och snackat oändligt mycket skit med dem av mina kollegor som inte heller har något att göra. Nu är det bara en timme och en kvart kvar innan jag får gå på after work. Yes.

Dagens bästa måste vara kampanjen för den kommande Simpsonsfilmen. Kampanjsajten hittar ni här. Min egen Simpsons-avatar ser ut så här:



Men det bästa av allt: De har byggt om elva Seven-elevenbutiker runt om i USA till Kwik-e-marts där man kan köpa Simpsonsrelaterade matgrejer. Jag vill se! Där kan man snacka samtalsämne, living the brand eller vad man vill. Jag älskar när någon får en bra idé och orkar få igenom den. Älskar.

Sådärja, nu har jag slagit ihjäl fem minuter till. Dags att läsa lite mer bloggar.

No comments: