Friday, July 4, 2008

Hej då.



Första året när jag bloggade läste jag ett inlägg av någon, jag tror att det var Linda Skugge men är inte helt säker, som var fly förbannad på alla människor som stänger ner sina bloggar över semestern. Då har man ju mer tid än någonsin att blogga!

Det är naturligtvist sant på ett rationellt plan. Alltså försökte jag hålla igång bloggen de där tre veckorna i juli. Det gick naturligtvis åt helvete. Sommartid är inte som annan tid. Den är kortare. En dag är cirka 30 minuter lång, med tanke på vad man får gjort. Och om dagen bara är 30 minuter, då hinner man i princip bara vakna och äta lite och gå och lägga sig. Inte blogga.

Det här var ett mycket omständligt sätt att säga att idag tar jag semester och det gör bloggen också. Och eftersom alla ändå frågar (VARFÖR är detta intressant? Jag begriper det inte. Jag struntar i vad andra ska göra på semestern om jag inte ska träffa dem) kan jag berätta att på semstern ska jag och bloggen:

1. Vara hemma och packa
2. Åka till landet
3. Åka till Köpenhamn/Malmö/Österlen
4. Flytta
5. Besöka Götebörgstrakten och gå på 30-årskalas

Som sagt bryr jag mig inte om vad ni ska göra. Men jag bryr mig verkligen om att ni ska ha en väldigt skön sommar med roligt och avkopplande innehåll. Vi hörs i augusti!

5 comments:

Anonymous said...

Att få reda på vad människor gör med sin egentid, dvs den tid då man möjligtvis kan tänkas 'avslöja' personliga intresse/identifikationsfärer, är väl ändå kanske ganska intressant. Särskilt ur ett planner/xploring perspektiv. Men, men, infallsvinklarna är olika.

Anton said...

Ha en trevlig semester och skratta åt oss lyckligt lottade som får möjligheten att jobba hela sommaren på ett görvarmt kontor utan ventilation i gamla stan!

Anonymous said...

Varför läser jag egentligen Ninas blogg -- jag är ju inte planner?

1. Nina vågar stå för sin åsikt

2. Nina bryr sig nog om hur hennes åsikter tas emot, men hon bara måste säga det hon tycker är rätt

3. Nina verkar vara något så ovanligt som en bra människa, trots tillvarons komplexiteter anstränger hon sig att göra det rätt och riktiga

4. Nina är väldigt brainy (smarts efterträdare)

5. Nina använder inte sin intelligens för att trampa nedåt

Därför läser jag hennes blogg. Hon är min idol och jag har aldrig haft en idol, förutom Albert Camus.

Trevlig semster.

Anonymous said...

Ja, nu när Nina är på semster kan vi väl utveckla varför vi läser just hennes blogg och inte andras.

Då blir hon nog glad när hon återvänder från allt resande.

Själv återkommer jag.

Victor E

Nina said...

Även fast jag sa att jag skulle hålla mig borta kan jag inte låta bli att smygläsa kommentarerna...

Tack så väldigt mycket!

Nu blev jag lite sugen på att göra en officiell diskussion av det här, så att alla kan få säga vad de tycker är bra och dåligt med bloggen. Det kan vi ta i augusti, kanske.