Tuesday, July 1, 2008

Halvtid.

Det börjar närma sig mitten av 2008. I morse förstod jag att det förväntade buss- och därmed taxikaoset uteblev. Man misstänkte att folk valde att, en tisdag i juli när inga bussar går, helt enkelt stanna hemma från jobbet. Fullt förståeligt.

Men ni som är här ska få en liten present av mig. En sammanfattning av första halvan av det här året. Lyssna på den här.

Några kommentarer (kan eventuellt användas som frågestport. Läs och gissa låten):

1. Satte soundtracket till hela februari. Framförallt i repan på Garbergs. Vi älskar när Jenny hakar upp sig på en låt.

2. Tekniskt sett från 2007. Dock var 2008 året då den här gruppen gick från hipster till Svenne Banan. Men den som inte har dansat till den här dängan i år har varit på för tråkiga fester.

3. Jag ville egentligen ge er låten Kärlek är ett brev skickat 1000 gånger. Men den funkade inte av någon anledning. Den här får vara ersättare.

4. Det är inte ofta låtar framförs av tre personer som sjunger. Men den här låten kommer inte heller från någon vanlig film. Den var dock en viktig ingrediens i fredagsvinet som fick byrån av avskaffa fredagsvinet för all överskådlig framtid.

5. En bra låt, bara. Inga kommentarer, egentligen.

6. Oenighet råder om hur deras namn ska uttalas. Jag svimmade nästan under deras spelning på Accelerator. Men det blir liksom inte mycket mer försommar 2008 än det här.

7. En av årets favoritspelningar för min del gjorde lilla lilla Laura Marling på Debaser. Hon var så söt att man fick ont i tänderna. Cilla avbröt hela konserten genom att tappa en gaffel på golvet. Sånt glömmer man inte i första taget.

8. Ljudsättning till den färgglada vårfesten.

9. Den här har jag ingen speciell relation till. Men det skulle kännas konstigt att inte ta med den.

10. Bra låt från årets bästa springa-fort-album.

11. Den här är också från 2007. Men den var bäst på hela Accelerator tycker jag, så den får hänga med.

12. Den här är sannerligen inte från 2008. Men jag lyssnade på den en februarikväll när jag skulle gå på bio och började ta små danssteg på gatan. Sen har den fått följa med på alla fester. Han var 23 när den spelades in. Det är ju helt otroligt.

Och de här låtarna måste vara med, fast de har jag i mp4-format så de gick inte att ladda upp:







Nu ska jag ganska picknicka om det inte är för blött i gräset. Hörs imorgon!

No comments: