Friday, March 19, 2010

Adid-ass

Scenario: Kund har sinnessjukt mycket pengar. Kund har ett jättekänt och omtyckt varumärke. Byrå får nämnda pengar. Och gör det här.



Jag vet inte ens om det är lönt att påpeka att nästan alla kvinnor i filmen presenteras som rumpor (utom hon som slickar på glassen, då) medan männen är aktiva. Det är hur som helst väldigt märkligt att ta ut konceptet Celebrating Originality on the Streets genom en reklamfilm som inte är det minsta originell. Raden har ju nåt, helt klart. Tänk om man sket i att betala kändisar och fotomodeller med snygga rumpor en massa pengar och gick ut och hyllade originella människor på gatorna på riktigt istället. Starta en blogg. Ge dem en kram. Bjud på öl. Låt människor vara kampanjen, oavsett om de har Adidaspjuck eller inte. Men för guds skull. GÖR NÅT!

4 comments:

rickard said...

Härligt med åsikter! och jag håller verkligen med!

Unknown said...

mycket märklig reklam. Skulle betala sjukt mycket pengar för att få vara flugan på väggen som följde med beslutsprocessen.

Fanny said...

Hej! Jag funderar lite på om du vet något alls om Högskolan i Dalarnas reklamutbildning, alltså om den är bra helt enkelt. Har funderat lite på att söka den, i någon hand, i höst. Eftersom du länkat några skolor tänkte jag att du kanske har koll.

Nina said...

Hej Fanny, tyvärr känner jag ingen som har gått där. Någon annan som vet?