Friday, February 12, 2010

Era tips

Häromdagen var jag lite oinspirerad och bad om tips på saker jag skulle kunna skriva om. Här är de.

Tips 1.

Tipsare: Pelle

Tipsar om sajten Eat A Chiquita.



Min kommentar: Rätt kul att designa nya klistermärken till bananen. Däremot fattar jag inte riktigt om redesignen ska göras på riktigt. Det finns massor att göra i Chiquitastaden, men frågan är om något av det är tillräckligt kul för att man ska orka hålla på.

Tips 2.

Tipsare: Allcookedup

Tipsar om programmet P3 Text där jag var med i söndags. Man kan lyssna på det här.

Min kommentar: Tipsaren erkänner att det är lite konstigt att tipsa mig om något jag själv var med i, men eftersom det kom med en inbakad komplimang tycker jag att det var ett mycket bra tips.

Tips 3.

Tipsare: Ludde.

Tipsar om filmen 20th century jostiband opening.



Min kommentar: Det är precis såna här meningslösheter som gör att man älskar internet.

Tips 4.


Tipsare: Johan

Tipsar om bloggen Jobba utan klipp.



Min kommentar: Bloggen är överlag rolig. Men om den är på riktigt, och Niklas faktiskt vill jobba med reklam, tror jag tyvärr inte att det är en så bra idé. Visserligen kan vi reklambyråer svara ja på alla tolv krav som Niklas ställer på en arbetsgivare. Men vi vill inte låtsas om det. Att anställa Niklas skulle innebära att man erkänner att man bara är ett gäng lirare som glider runt i konstiga kläder och är sådär skönt kreativa. Och det är ett stort no-no.

Tips 5.

Tipsare: r.

Tipsar om filmen Social Media Revolution



Min kommentar: Den här filmen har visats 1,5 miljoner gånger. Tänk att det finns så många människor i världen som sitter och funderar på vad man ska göra med sociala medier, utan att lyckas. På 60-talet tog sig både USA och Sovjet till månen på typ 10 år. Våra största sociala medier har funnits i fem år nu, och vi har fortfarande ingen aning. Lite skrämmande.

Hepp!

1 comment:

Jobb Utan Klipp said...

Ett officiellt uttalande från kampanjens frontfigur Niklas på din sågning finns nu på http://jobbutanklipp.com.