Thursday, March 20, 2008

Reklampaus.

Jag tycker väldigt mycket om Åkestam.Holsts lilla kampanj för Citypaketet/Guldskriftsseminariet.



Men ser inte så bra på den här bilden, men idén är riktad till ADar och går ut på att man öppar en copyakut dit de kan ringa under de timmar när Guldskriftsseminariet pågår, eftersom deras copy kommer att vara där. Copyakuten bemannas av några av branschens bästa copywriters som kan hjälpa till med det mesta. Anonym får man vara också. Det här är en annons, och så finns det ett DR också.

Som vanligt får jag fjärilar i magen när någon faktiskt GÖR någonting. Jag blir extra glad eftersom uppdraget egentligen inte kräver en så stor idé (folk skulle antagligen gå på seminariet i alla fall.) Jag gillar också nästan alltid tanken att rikta sig till någon annan än den faktiska målgruppen, och i det här fallet tror jag att det funkar sällsynt bra eftersom målgruppen för reklamen kommer att diskutera den med målgruppen för produkten. Det där lät vansinnigt torrt, men ni fattar vad jag menar. Och så är det trevligt med konceptualiseringar av typen Copyakuten (förresten har jag säkert glömt att skriva något om vår Pensionsakut från i höstas. Det är lite samma sak.) Jag hoppas att jättemånga ringer. Den enda invändningen är väl att det är flera än AD:arna som kommer att sakna sina copys. Får vi också ringa?

Hur som helst, trevlig avslutning såhär innan påsk. För nu ska jag åka skidor igen och jag tänkte inte ta med mig datorn, så glad påsk på er!

1 comment:

Anonymous said...

Den här kampanjen är faen genial. Den borde få minst två guldägg. Så enkla medel, så mycket roligt innehåll. 11 poäng av 10 möjliga.