Monday, March 10, 2008

Blåsigt värre.

Nio gånger av tio när man är bortrest en vecka känns det som att man har varit borta jättelänge. Man har glömt lösenordet till datorn. Det är en annan årstid utanför fönstret. Man har eventuellt bytt klädstil. Men så kommer man hem och inser efter några timmar att absolut ingenting har hänt där hemma. Alla andra är som de var när man åkte för åtta dagar sen.

Det här blev en sån där en-på-tio-resa. När jag går igenom vad som hänt under veckan har det blivit en veritabel storm i RSS-läsaren kring den sk. Bringéus-affären (jag älskar att det är en affär! Det låter så väldigt Jönsson-ligan)

Det här är en sak som jag skulle kunna diskutera i en evighet. Jag har säkert en massa åsikter om ämnet. Dessvärre kan jag inte göra det. Axel är en bra kompis till mig. Vi har uträttat kommunikationsmässiga stordåd på Handels. Vi har ätit bokstavsmiddagar. Om några veckor ska vi gå på examensbal tillsammans. Och jag är en av de 20 personer som läste den numer superkända bloggen innan den blev känd (DET blir något att berätta för barnbarnen). Så det blir lite konstigt.

Istället överlåter jag kommenterandet åt andra. Läs till exempel Researcher och JMW.

No comments: