Thursday, March 20, 2008

Nu har jag missat nåt igen

I gårdagens pappers-Resumé finns två uppslag på temat Guldgubbar. Vad i hela friden är det för nåt? Jag fattar att det är ett gäng kända reklamare, men varför är de på Sturehof? Vem har kallar dit dem? Hur har de blivit utvalda? I artikelns inledningen skriver Bernt Hermele

"De 32 männen - inga kvinnor! - återsamlas på restaurang Sturehof som ligger - var annars? - vid Stureplan i Stockholm"

Sen var det inget mer med det. Ehhm? Är inte det något man borde förklara? Jag blir så frustrerad att jag nästan kokar. Så nu ska jag försöka tolka det hela:

Resumé vill med anledning av det stundande Guldägget prata lite om och med branschens legender och bjöd därför in dem på plåtning och skitsnack över en öl. Legenderna valdes ut av Resumé själva och det råkade bli så att det inte fanns några kvinnor i gruppen.

Shit, är det bara jag som tycker att det ser exakt ut som ANRs Folksamfilm?



Som jag förresten gillar apmycket. Den gör mig lika obehaglig till mods varenda gång. Men anyways: Förklara vad det är för artikel, jag blir tokig!

No comments: