Nu har Google själva gett sig in i dataskärmsenergidiskussionen. Från Anton på ANR fick jag den här länken.
Frågan är om klimatfrågan, trots sin trendighet, någonsin kommer att bli riktigt sexig. Personligen gör jag verkligen vad jag kan, och lyckas rätt bra tror jag. Men det känns fortfarande töntigt att hålla på och släcka lampor och sopsortera och sådär. Inte tillräckligt töntigt för att strunta i det, men det är ingen bra känsla magen. Lite som att städa; det är skönt att få det gjort, men man vill inte gärna berätta att man har dammat och moppat golv hela dagen. Så då är frågan: Skulle rätt förpackning och kommunikation få klimatfix att kännas positivt eller åtminstone neutralt? Eller kommer man alltid stå vid miljöstationen och hoppas innerligt att man inte ska träffa någon man känner?
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
3 comments:
Att släcka lampor och sopsortera kommer aldrig att bli sexigt, och jag hoppas inte att det blir det heller för vår planets skull.
Jag ser det som hygienfaktorer. Bara att göra. :)
Fast samvetskänslan av att ha lågenergilampor (trots det fula ljuset) är rätt tillfredsställande måste jag säga, kan rekommenderas!
Vad hade Google med Blackle att göra menar du?
I det första ryktet jag hörde sades att Google låg bakom Blackle, vilket de själva kommenterar i blogginlägget. Och med tanke på namnet och layouten på sajten var det nog en ganska önskvärd hopkoppling...
Post a Comment