Då var det dags igen för Volvo att dra på sitt gamla vanliga koncept: En enorm lanseringskampanj av en nyhet som sägs vara revolutionerande. Nu är det nya V70 och VI-teknologin som föräras en kampanjsajt, annonser och bilagor i morgontidningen (och säkert en massa andra enheter också som jag inte har sett än).
Det är snyggt som vanligt. Och det får stor uppmärksamhet, för det är ju Volvo. Och liksom man alltid ser en bekant ansikte stå ut ur en folkmassa, lägger alla svenskar märke till Volvo i meddelandeströmmen där ute. Men känns det inte lite... tomt? Kampanjen påminner mig om en fest som alla har sett fram emot, klätt upp sig till och som sen inte blev så kul som man hade tänkt, men alla försöker i alla fall hålla god min.
Min första tanke är att det saknas själ i Volvo. Men kanske är det inte det som är problemet; det kanske är för mycket själ i Volvo. Så mycket att man är helt på det klara med vem och vad Volvo är, att man inte orkar anstränga sig för att interagera med någon annan. Volvo har blivit en gammal tant som sitter och pratar för sig själv, utan att bry sig om huruvida någon lyssnar. Och det kan inte vara så bra i längden.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment