Tuesday, September 18, 2007

Knäppodent

Fredrik är jättearg hos Åkestam.Holst idag. Anledningen är att Pepsodent vill ta 5 kronor i avgift av honom för att skicka en sms-påminnelse om att det är dags att byta tandborste.

Jag förstår honom.
Det där kan vara det dummaste jag någonsin har hört. Visst är folk villiga att betala för reklam (se det här eller min uppsats till exempel), men då måste reklamen ha lite större värde än en sms-påminnelse om en av de tristaste info-produkterna. Men ändå lite kudos till Pepsodent som exprimenterar med advertising equity. Även om jag misstänker att det är helt omedvetet.

(Förresten, är det ett problem att man inte vet när man ska byta tandborste? Man ser ju när den blir äcklig och knölig. Dessutom tycker jag att tre månader låter mycket med samma tandborste. Nåja)

2 comments:

Anonymous said...

Underbart dålig kampanj från Pepsodent. 1. Pepsodent vill att man sak byta tandborste oftare och ser en möjlighet att sälja fler genom att påminna sina kunder. 2. Pepsodent tar ut en avgift för detta på fem spänn.

Vad missade dom? Varför inte skapa ett erbjudande istället om att vi påminner dig om att byta tandborste och ger dig en rabatt på en ny eller en av deras andra produkter.

Varför tog ingen på ÅH ansvar för erbjudandet?

Anonymous said...

Varför skulle någon på ÅH ta ansvar för erbjudandet? Hur menar du nu?

Another Anonymous