Nu har jag läst (eller snarare skummat) Cathy's bok som jag skrev om här. Den var verkligen häftig. Men det som jag tänker mest på i efterhand är den ekonomiska smartheten. Boken kostade 149 spänn på Akademibokhandeln. Inbunden och specialtryckt och med en miljon papperslappar instoppade. Bland papperslapparna finns ett par kort som leder till reklamladdade hemsidor riktade rakt in i målgruppen. För en generation som förväntar sig allting gratis är det en jättebra lösning. Reklamtrötthet my ass. Den yngre generationen lever på reklam. Allt beror på hur man ser det.
Som någon vettig människa sa: Alternativet till reklam i TV är inte TV utan reklam. Det är ingen TV alls. Och bara så man inte glömmer det: Det gäller hemsidor, morgontidningar, kollektivtrafik och en massa andra grejer. För än så länge är inte dagen kommen när folk är så reklamtrötta att de vill betala 75 spänn för ett nummer av DN.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment