Ok, i korta drag: Insikten är att människor är brutalt ointresserade av telekomtjänster och helst inte vill tänka på det alls. Och då vill man ha en partner som är expert, så man själv slipper bry sig. Eftersom Telenor älskar alla typer av kommunikation, kan man lita på att de kommer att leverera. Vi vill också äga begreppet kommunikation, eftersom det är en saliens- och top-of-mind-driven bransch.
Till saken hör också att ingen tittar på reklam som handlar om telekom. Telia har löst det genom fokus på familjen, vi har löst det genom att berätta om sådan kommunikations som är mer intressant.
Och just det: Telenor vill inget annat än att hjälpa dig att kommunicera, oavsett vilken typ av kommunikation det handlar om. Därför sprider de tips och råd på alla sätt det kan komma på.
Jag jobbar på en reklambyrå i Stockholm. Jag gör mitt bästa för att navigera i den underliga värld som handlar om kommunikation. Maila mig på nina.akestam@gmail.com
9 comments:
Den här var mycket, mycket bättre än kroppsspråksfilmerna. Och ganska söt dessutom :)
Ja, bättre än kroppspråk. Men jag förstår fortfarande inte varför du/ni använder de utländska miljöerna?
Underbar!
Den är bra, men jag saknar tydligheten när man ser alla filmerna bredvid varandra.
Riktigt skön film, men jag förstår fortfarande inte riktigt vad avsändaren vill.
Jag har ett problem med båda Telenorkampanjerna:
Vad gör den för mig?
Förstår inte riktigt heller och är fortfarande nyfiken på insikten, fick inget svar förut...
Ok, i korta drag: Insikten är att människor är brutalt ointresserade av telekomtjänster och helst inte vill tänka på det alls. Och då vill man ha en partner som är expert, så man själv slipper bry sig. Eftersom Telenor älskar alla typer av kommunikation, kan man lita på att de kommer att leverera. Vi vill också äga begreppet kommunikation, eftersom det är en saliens- och top-of-mind-driven bransch.
Till saken hör också att ingen tittar på reklam som handlar om telekom. Telia har löst det genom fokus på familjen, vi har löst det genom att berätta om sådan kommunikations som är mer intressant.
Så har vi tänkt.
Och just det: Telenor vill inget annat än att hjälpa dig att kommunicera, oavsett vilken typ av kommunikation det handlar om. Därför sprider de tips och råd på alla sätt det kan komma på.
Post a Comment