Tuesday, December 25, 2007

En liten julhälsning

Nu har jag bytt ut Stockholm mot Åre i fyra hela dagar. Och den här lååånga ledigheten har bara börjat. Det är 85% skönt, 5% jobbigt och de övriga 10%-en ägnar jag åt att undra vad som är fel på mig.

Åre på julen är fantastiskt vackert. Det har snöat litegrann idag. Och jag har fått världens bästa julklapp: Att testa ett par nya skidor varje dag tills jag hittar dom jag vill ha, och då får jag dom. Familj. Vänner. Allt är toppen. Men...

... jag är en smula rastlös. Funderar på hur man kan utveckla Åre som varumärke. Spanar efter microtrender i skidbacken (starkast hittills: overallens återkomst, de feta skidornas fortsatta regerande och halsdukar i alla former). Och skickar en miljard sms om dagen.

Man skulle kunna tro att jag inte är nedvarvad, men så är det inte tror jag. Jag känner mig förhållandevis lugn och harmonisk. Men jag trivs väldigt bra när det händer mycket. Och jag älskar att jobba. Annat vore visserligen sorgligt efter bara ett halvår på jobbet. Men ändå.

Så nu sitter jag här på juldagen och längtar lite till att komma hem nästa vecka. Till äckligt kaffe, projektorhaveri, 8.00-möten och avskurna fingrar i ateljen. Men också till pitch-vinnar-eufori, briljanta kollegor, fredagsvin och ilskna diskussioner med en helt ny reklamvärld som mål. Jag hoppas att många andra känner så också!

ps. Tyvärr har jag glömt alla sladdar och kortläsare och sånt som behövs för att lägga upp bilder. Så det kommer i nästa vecka.

No comments: