tag:blogger.com,1999:blog-5527699337542156855.post1526394121598018710..comments2023-11-05T12:06:09.702+01:00Comments on Not another planning blog: UtomhusetNinahttp://www.blogger.com/profile/00135795165986872897noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-5527699337542156855.post-45098604279195857682009-04-02T10:41:00.000+02:002009-04-02T10:41:00.000+02:00Vinna priser eller inte. Folk försöker väl utveckl...Vinna priser eller inte. Folk försöker väl utveckla mediet så mycket det går inom ramarna? Tror att tio riktigt bra tavlor kan ge mer uppmärksamhet än en hel serie usla tavlor. Gnäll inte på att folk försöker tänja på gränserna.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5527699337542156855.post-34628859564399627412009-04-02T10:33:00.000+02:002009-04-02T10:33:00.000+02:00Om reklammakarna då och då betraktat sin utomhusan...Om reklammakarna då och då betraktat sin utomhusannons som en början till något interaktivt, vars fortsättning finns i reklammottagarens internetuppkopplade mobiltelefon... ja, vad händer egentligen då? Ibland borde det bli bra tror jag.Mats Tellvinghttp://matstellving.tumblr.com/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5527699337542156855.post-83954755134062731792009-04-02T10:01:00.000+02:002009-04-02T10:01:00.000+02:00Du är på helt rätt spår. Problemet är att de stora...Du är på helt rätt spår. Problemet är att de stora medieägarna komplicerar mediet med märkliga produktnamn/serier/format. Bara i en klassisk riksserie finns tre olika sorters enheter. I alla fall två av dem borde betraktas olika ur en marknadsföringsaspekt. Det är, tror jag, en av de främsta anledningarna till att köparna uppfattar allt som snabbt, ingen orkar, har tid, att bli tillräckligt insatt.<BR/><BR/>Angående speciallösningarna så måste det priset du nämner innefatta en standardserie + speciallösning, såvida du inte ska bygga tre akvarier i guld.Matsannoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5527699337542156855.post-61882124444185235582009-04-01T20:55:00.000+02:002009-04-01T20:55:00.000+02:00Håller helt med dig om punkt 1. Det är egentligen ...Håller helt med dig om punkt 1. Det är egentligen håll i huvudet att gruppera allt som idag kallas "utomhus" under denna rubrik. Den är en milsvid skillnad på hur en stortavla längs infartsleden fungerar jämfört med t ex en serie i tunnelbanan. Inte minst i London Underground finns det många klassiska textrika alster som utnyttjar det faktum att när du väntar på tåget har du inte så mycket annat att göra än att läsa reklamen på andra sidan spåren.<BR/><BR/>Sedan tycker jag att många missat att utomhus är ett av de få MASSmedier som finns kvar - du når många och de kan inte zappa mellan kanalerna eller vända blad.Matsnoreply@blogger.com